Skip to content

Brugeroprettelse

This content is not available in your language yet.

Oprettelse af bruger

Formål

Denne guide beskriver, hvordan en ny bruger opretter sig i systemet, herunder hvordan brugeren tilknyttes en organisation og hvad der sker afhængigt af domæne og CVR-nummer.

🪪 Trin 1: Indtast brugeroplysninger

Brugeren starter med at udfylde følgende felter:

  • Navn
  • Emailadresse
  • Password
  • Valgfri kontaktoplysninger

🏢 Trin 2: Organisationstilknytning

Systemet forsøger automatisk at knytte brugeren til en organisation baseret på emaildomænet.

📌 Beskyttet domæne

  • Hvis emailen matcher et kendt/beskyttet domæne (fx @virksomhed.dk), tilknyttes brugeren automatisk til den relevante organisation.

🧾 Andet domæne

  • Hvis domænet ikke er genkendt, bliver brugeren bedt om at indtaste organisationens CVR-nummer.

Hvis CVR findes i systemet:

  • Brugeren får besked om, at organisationen allerede eksisterer.
  • Brugeren bliver bedt om at kontakte organisationens administrator for at få en invitation.

Hvis CVR ikke findes:

  • Brugeren får mulighed for at oprette organisationen og bliver samtidig administrator for den.

✉️ Trin 3: Emailbekræftelse

Når oplysningerne er indsendt:

  • Brugeren modtager en bekræftelsesmail
  • Brugeren skal klikke på linket for at aktivere kontoen

📬 Trin 4: Markedsføringstilladelse

Ved første login efter bekræftelse bliver brugeren bedt om at tage stilling til:

  • Om de ønsker at modtage nyheder, opdateringer og information fra systemet via email

Dette valg kan senere ændres i brugerindstillinger.

🧠 Bemærk

  • Brugere med beskyttede domæner slipper for CVR-trin og får en nemmere onboarding
  • Oprettelse af ny organisation kræver bekræftelse og tildeler administratorrolle
  • Det er ikke muligt at “join’e” en eksisterende organisation uden invitation