Skip to content

Roller

This content is not available in your language yet.

Formål

Denne side forklarer de to roller i systemet – Administrator og Bruger – og hvordan rollerne tildeles og administreres i en organisation.

🔑 Roller i systemet

Der findes to typer brugere i en organisation:

👤 Bruger

  • Har adgang til de funktioner og data, som er relevante for organisationens lokationer og tidsserier
  • Kan oprette og redigere data, men kan ikke tildele rettigheder eller ændre organisationens opsætning

🛠️ Administrator

  • Har fuld adgang til organisationens administrative funktioner
  • Kan:
    • Tildele administratorrettigheder til andre brugere
    • Fjerne administratorrettigheder
    • Invitere nye brugere til organisationen og vælge om de skal være administratorer
    • Oprette premium licenser
    • Registrere beskyttede domæner
    • Redigere organisationsoplysninger (fx navn, CVR, kontaktinfo)

🚀 Hvem bliver administrator?

  • Den første bruger, der opretter en organisation (via CVR), bliver automatisk administrator
  • Denne bruger kan herefter invitere andre og tildele roller

🧭 Sådan tildeles administratorrettigheder

  • Gå til Administrationsmodulet
  • Find den ønskede bruger i organisationens brugerliste
  • Væg Administrator under rettighed
Du kan også vælge at gøre brugeren til administrator allerede ved invitationstidspunktet

⚠️ Bemærk

  • Der kan være flere administratorer i samme organisation
  • Det er kun administratorer, der kan tildele eller fjerne administratorstatus
  • Brugere kan ikke ændre deres egen rolle